woensdag 15 oktober 2008

INFORMATIE

Een oud deelnemer aan de Tour d’Afrique heeft in samenwerking met de organisatie een informatiebijeenkomst georganiseerd. Ik dacht dat deze alleen voor de rijders aan de komende tour bedoeld zou zijn, maar het verbaasde mij dat er maar liefst veertig personen kwamen opdagen. Veruit de meesten kwamen informatie halen en maken misschien plannen om in de toekomst een tocht te rijden. Zij hadden ook de meeste vragen. Dat laatste is niet zo gek, want diegenen die al ingeschreven zijn voor de komende Tour d’Afrique hebben natuurlijk al heel veel gelezen, informatie gezocht en toegespeeld gekregen. Dat geldt ook voor mij; ik hoef deze avond niet veel nieuws te krijgen, maar ik wil er vooral bij zijn om sfeer te proeven en alvast enkele mederijders te ontmoeten.

Het verloop van de gehele route wordt doorgenomen met aandacht voor enkele specifieke omstandigheden per land. De informatie is niet altijd helemaal bij de tijd, maar gelukkig zijn er enkele deelnemers aan recente tochten, die één en ander bij kunnen stellen. Verder is er uitleg over de dagelijkse gang van zaken en is het leuk en goed om nog eens wat nieuw beeldmateriaal te zien.

Aan het eind van de avond ben ik helemaal in de stemming om eigenlijk maar gelijk te vertrekken. Nog niet alle voorbereidingen zijn klaar, maar de onderneming levert me geen echte zenuwen meer op. Het is dan ook niet de eerste keer dat ik naar Afrika ga of de eerste fiets-/kampeertocht die ik maak. Het is dit keer alleen langer, primitiever en vaak onder zwaardere omstandigheden. Ik heb er alle vertrouwen in dat het een mooie tocht gaat worden.

Geen opmerkingen: