woensdag 3 september 2008

TUSSENSTANDJE

Met nog vier maanden te gaan tot de start is er natuurlijk wel het een en ander aan voortgang te melden over de voorbereiding. De lichamelijke training bestaat o.a. uit het wekelijks fietsen naar het werk en terug. Die frequentie moet nog wel opgevoerd worden. Wat gelukkig verbeterd is bij deze ritten, is dat ik niet meer zo met tegenzin langs het Amsterdam-Rijnkanaal trap. Bij mooi weer vind ik het zelfs heerlijk om met uitzicht op het water te rijden. Onlangs was het 's ochtends mistig boven het water; het was genieten van prachtig windstil fietsweer.

In juli ben ik in tien dagen naar Paris gefietst. Dat waren dagelijks trajecten van 75 km, waarbij de bepakking een beetje het gebrek aan bergen moest compenseren. Vorig weekend wilde ik een tocht van 140 km rijden, maar door een lekke band en een steeds lostrillend spatbord draaide ik uiteindelijk even voorbij Halfweg om, terwijl ik dus nog lang niet halfweg was. Binnenkort dan maar weer eens opnieuw onderweg gaan. In de laatste week van september ga ik nog ergens in Europa fietsen; het weer zal mede bepalen waar. Verder schroef ik mijn uithoudingsvermogen op met hardlopen en misschien ga ik ook weer bodyshape- en/of spinning lessen volgen.

De fiets komt ook in conditie. De voorvering wordt momenteel gecontroleerd en gesmeerd. Ik heb Afrika-bestendige banden gemonteerd om er alvast ervaring mee op te doen en ik schaf steeds iets aan van de reserveonderdelenlijst. Verder is de vliegreis geboekt, de laatste visum- en gezondheidsinformatie verzameld en ik heb een veelzijdig bruikbare tent uitgezocht. Deze kan eventueel zonder haringen overeind blijven en zowel binnen- als buitentent kunnen apart van elkaar opgezet. Ik verheug me er nu al op tijdens heldere nachten lekker naar de sterren te kijken.

En zeker zo prettig, ik raadpleeg stapels informatie en krijg geruststellende antwoorden op mijn vragen aan eerdere deelnemers. Binnenkort kan ik de nota verwachten en ga ik me inschrijven. Dat zal een keerpunt zijn; dan is het definitief en kan ik me niet meer bedenken. Ik zie de tocht met spanning en veel plezier tegemoet.

Geen opmerkingen: