donderdag 25 december 2008

KERST 2008

Dit jaar is Kerstmis anders. De laatste werkdag heb ik gelukkig naar tevredenheid af kunnen sluiten. Ik heb weinig dossiers over hoeven dragen. Veel collega's kwamen even persoonlijk afscheid nemen en me succes en plezier wensen. Mijn directe collega's hebben een afscheidsdiner geregeld. Een heel gezellige verrassing waarmee we voor vijf maanden afscheid van elkaar hebben genomen.


De eerste vakantiedag moest ik alsnog vroeg opstaan want mijn ouders hadden assistentie nodig en wonen niet om de hoek. Na aansluitend een fietsdoos op Schiphol te hebben gehaald en de tent in ontvangst te hebben genomen, kan de vakantie dan echt beginnen. En de kerstvakantie begin je natuurlijk met een kerstdiner. Op kerstavond was ik uitgenodigd bij vrienden en op beide kerstdagen heb ik weer vrienden uitgenodigd. Kerst 2008 is een beetje apart omdat de gezellige sfeer steeds wordt afgewisseld met afscheid nemen voor een paar maanden. Tussen de feestelijkheden door - en natuurlijk aansluitend aan - worden de laatste 'administratieve' zaken geregeld. Aangemoedigd door alle hartverwarmende wensen die ik ontvang, wordt de boel ingepakt. Deze kerstvakantie zal met het vertrek naar Cairo op 6 januari automatisch overgaan in de fietsreis door Afrika.

Geen opmerkingen: