maandag 8 december 2008

DE WIND DOOR MIJN HAREN

Nu de dagen te kort zijn om naar en van het werk te fietsen, moet ik het meer hebben van fietsen in het weekend. Maar bij dit jaargetijde horen lage temperaturen en koude natte neerslag. In het weekend worden er dus kortere trainingstochten gereden. Evenmin is het prettig om 's avonds lang hard te lopen. Wat moet je dan om je conditie bij te werken?

De sportschool biedt uitkomst! Er kan tegenwoordig droog gefietst worden. Nou ja, droog; je trapt je in het ritme van opzwepende muziek (prima Albert) bijna een uur helemaal in het zweet, maar je komt geen meter vooruit. Een goede oefening voor de hellingen straks, maar ik mis iets. Waar je buiten - al dan niet tegen – wind hebt, is dat hier absoluut niet het geval. Geen zuchtje! En dat is toch een deel van de beleving. Verder ontbreekt een inspirerende omgeving. Dit soort fietstraining is nix voor mij (sorry Albert). Ik verlang nu echt naar de start in Cairo en de wind door mijn haren.

Geen opmerkingen: